RSS

EXCURSIE DE LUCRU ÎN…GERMANIA

04 Aug

Această prezentare necesită JavaScript.

Excursia de lucru organizată de Centrul EUROPE DIRECT VÂLCEA, în parteneriat cu centrele Europe Direct   Dâmboviţa şi Argeş , s-a desfăşurat în perioada 23-28 iulie, având ca finalitate, întâlnirea voluntarilor noştri cu cei de la Centrele Europe Direct Gasteig din München şi  din Seghet – Ungaria, dar şi vizitarea a două biblioteci foarte importante: cea orăşenească Gasteig şi cea specializată a Muzeului Tehnicii din München.

După plecarea din Râmnicu-Vâlcea şi călătoria obositoare de o zi, am poposit în oraşul Györ, al doilea ca patrimoniu al clădirilor istorice din Ungaria. Aici, timpul nu ne-a permis decât o noapte de cazare şi o foarte scurtă plimbare în jurul hotelului Ibis, putând vedea clădirea impozantă a primăriei şi admira doar o mică parte a acestui frumos loc cu aer de oraş mic burghez. În ziua următoare, am ajuns la Szalsburg, în Austria, gazda unei  serii de festivaluri mondene de mari proporţii, şi, în care ne-am putut bucura privirea şi sufletele cu elemente ale civilizaţiei din secolul al-XVII-lea, ale epocii baroce, care au dat acestui oraş o personalitate deosebită, cu caracter de unicat, am putea spune. Timpul de vizită ne-a permis, în ciuda vremii nefavorabile, să putem ajunge sus, cu funicularul, la Fortăreaţa Szalsburg, cea mai importantă din centrul Europei, să mergem în centrul comercial şi chiar în mijlocul Grădinii Mirabell, de unde am putut vedea şi Palatul. În plimbarea noastră, am zărit casa-muzeu în care s-a născut Mozart, dar nu şi pe cea în care acesta a trăit şi a creat o bună parte din celebra-i operă,  am vizitat Catedrala Sf. Petru şi Biserica Sf. Andrei. Ziua a treia a fost cea în care elevii noştri voluntari şi-au desfăşurat activitatea la München , a fost vizitat Muzeul Tehnicii şi biblioteca sa (greu de spus în cuvinte tot ceea ce am văzut acolo, fotografiile sunt elocvente), apoi, Biblioteca Municipală Gasteig. Aici, am petrecut mai mult timp, fiind interesaţi de modul lor de organizare şi funcţionare (făcând, desigur, o comparaţie cu ale noastre), am intrat în mai multe dintre secţiile acesteia, luând la cunoştinţă despre serviciile pe care le oferă, am pus multe întrebări la care colega bibliotecară, cea care a făcut oficiile de gazdă, ne-a răspuns, făcând şi o demonstraţie practică, la serviciul de împrumut şi la căutarea unui document în baza lor de date. După-amiază, aceia dintre noi care au avut rezistenţa fizică necesară de mers  câţiva kilometri buni, s-au bucurat să poată vedea mai multe obiective turistice importante: Piaţa Maria, Primăria, Clădirea Televiziunii, Pinacoteca, Piaţa Odeon, Galeriile de Artă, Grădina englezească, Palatul Justiţiei etc. Ziua a patra a excursiei ne-a oferit prilejul să urcăm în staţiunea Füsen, cea în care se află Castelul lui Ludovic al- II-lea, fiul cel mare al Prinţului Moştenitor Maximilian. Aici, fotografiatul şi filmatul fiind interzise, ne-am mulţumit să imprimăm în memorie cât mai mult din frumuseţea şi unicitatea acestuia. La câţiva kilometri de castel, se află Podul Mariei, la care am reuşit să ajungem, în lupta cu timpul, şi să ne bucurăm de peisajul mirific în care se află şi cascada cu o cădere de 45 de metri. Revenirea la München a fost binevenită, profitând din plin de ultima seară aici. Miercuri, 27 iulie, plecăm din München şi ajungem spre seară la Budapesta, pe care o vizităm, făcând o plimbare memorabilă cu vaporaşul, pe Dunăre. Întoacerea spre ţară a permis o scurtă vizită la Europe Direct Seghet, după care, am „suportat” un drum extrem de lung şi obositor, în care fiecare participant la această excursie a savurat momentele frumoase petrecute şi a rememorat locurile şi obiectivele vizitate, adăugând încă o filă registrului călătoriilor reuşite şi impresionante.

 
Scrie un comentariu

Scris de pe August 4, 2011 în Uncategorized

 

Lasă un răspuns

 
