RSS

IN MEMORIAM PETRE PETRIA

25 Feb

Am avut plăcerea să particip vineri, 21/02/2014, la un eveniment organizat de Liga Scriitorilor Români-Filiala Vâlcea. Acesta s-a desfăşurat la Centrul Eparhial al Arhiepiscopiei Râmnicului, într-o atmosferă încărcată de emoţie, cu participarea multor personalităţi locale, prieteni, colegi ori apropiaţi ai celui care a fost Petre Petria. Desfăşurătorul a fost unul destul de complex, cuprinzând: Adunarea Generală a Ligii, o slujbă de pomenire, lansarea volumului Personalităţi vâlcene. In memoriam Petre Petria (1934-2013), decernarea unor distincţii (medalii, diplome) şi un praznic. Ediţia omagială, îngrijită de domnul Eugen Petrescu, cuprinde şi gândurile câtorva dintre colegii mei, cărora m-am alăturat dar şi aprecierile celor care i-au stat alături domnului Petria în galeria personalităţilor. Ziua de 22 februarie ar fi fost ziua în care ar fi împlinit o frumoasă vârstă şi iată, graţie organizatorilor acestei întâlniri, am fost împreună ca-n fiecare an chiar dacă, fizic, EL a fost absent. N-aş fi crezut, în urmă cu un an când, invitat fiind să vorbească elevilor despre volumul său intitulat, parcă premonitoriu, Cerul este şi al meu, prezentat atât de firesc la o activitate a filialei, că „cerul” ni-l va lua atât de repede, lăsându-ne un gol imens şi palatul amintirilor sale plin până la refuz (neapucând să fie transformate în frumoase povestiri, strânse în alte şi alte volume). De acolo, din ceruri, sper să vegheze asupra-mi şi să-mi trimită un semn atunci când simte că aş avea cea mai mică intenţie de a mă abate de la principiile pe care, cu mare grijă mi le-a insuflat. Felicitări, celor care au avut această iniţiativă!

DSC_5870 DSC_6003

 
Scrie un comentariu

Scris de pe Februarie 25, 2014 în Uncategorized

 

Lasă un răspuns

 
